zaman Jepun dulu

zaman Jepun dulu
abang2 dan akak2 ALUMNI 2009 (alumni paling ohhhsome)

zaman maju daa ~~

zaman maju daa ~~
doakan kami STRAIGHT A'S SPM 2013 .AMIIN..(lebih2 lagi tuannye ni la)

Followers

Monday, 24 February 2014

MEET MAA FAMILY :)

Assaamualaikum...

*fuh*

berhabuk sgt lappy ni..lame sgt xbukak blog..sian blog ni..anak tiri..

LOL

bukan xnk bukak x sempat

skrg ni titew keje..8 jam taw sehari kalau OT  12 jam..mmg best sgt ler kan..lenguh pinggang ni...tapi x pe la..target nak tolong sikit ummi bayar untuk beli moto..cehh,, tu la target titew.xkan nak suh umi bayar lake duit moto tu..kite bayar la sikit..moto ayah tu lama da x gerak..zaman nenek dulu ag moto tu...cantik cm Ariana Rose la katekan :3 berat sgt nak bawak.. cakap sal lesen sy amt brase hati ng Alia :(

forget it,,ntah pape..nak intro sal family... aik???

da lame blog baru nak kenalkan..

~baru dpt ilham..dr saat ni sy tengah kumpul gambar..byk thrownback nak buat nih :p


ok.. dimulakan dengan ayahanda tersayam...


ni gambar ayah mase kat Hamilton Garden..

MOHD. RUZI HAMZAH

-ayah titew keje sebagai Ketua Hal Ehwal Pelajar (HEP) Politeknik Sultan Mizan Zainal abIDIN.. (PSMZA)

-sambil tu dye jugak mengajar subjek kejuruteraan awam..
mase tecik2 dulu pikir ayah sllu ajar org wat tandas awam..station bus awam..ALL that have connection words wif AWAM...bile besar fikir blik ntah pape la aku nih :p

-ayah lahir 1969 (12 march) 4 hari sebelum sy lahir kalau ikut bulan ler =='

-seorang yang tegas tapi lawak..kalau bab pelajaran mmg serius tahap nape lagi..pernah result teruk..dia amik tepek kat dinding nak tunjuk ke adik2..jadikan pengajaran...sebulan taw mogok ng ayah..tpi bila pikir mmg patot pun..

-seorang yang rajen..kalau kat umah pantang nampak sampah kain bertimbun2..automatic tgn dia akan gerak.ayah paling bersih dlm rumah titew ni...kalau mnyapu titew nyapu..sehelai dua rmbut je boleh.kalau dia..berpuluh2 pelik gak...ishhh..cmne la ayah leh dpt banyak2..jelez

-mase PMR dulu sllu down.,paling takut subjek english..mase english seharian duk kat skolah titew ng umi nk bgi smgt..mase malam exam SPM meh jupe sblm kite exam..siap bg bihun tonyam lagi..ayah sllu mai skolah..yela..SMAASZA xketat mane pon..hihi peace..sayang smaasza!

-mase xcident ng teacher zalina dulu ayah n adik2 OTW ke tanjung malim..umi kat perak mase tu..lepas thu sy xcident..dia terus tinggal adik2 kt mak sdare..pecut g hospital..kul 3 pagi smpi hospital..muka dia sgt suci masa tu..snggup tgok sy..adik2 kata dekat 180 lebih bawak..or else lebih lagi rase..laju gile..dia mase smpi tolong lapkan darah meleleh dr kepala sy..mmg rase nk nngis nak peluk je ayah... sayang ayah sgt!

-ayah da amik Master kat USM penang..sblum tu kat UTM  skudai la amik kejuruteraan awam...then sambung pH.D kat UMP pahang n U Malaya..2 U..sebab2 tertentu..

-then..its simple to me..he is my idola :)

UMI

NORLIA MD.DESA





-umi sebagai pengurus ULPL kat PSMZA jugak sebagai seorang pensyarah kejuruteraan mekanikal..(thermodynamic dhoe) :P..

-umi mmg pandai masak..dri masakan kedah(umi dr YAN kedH) smpai masakan terengganu sedpppp sgt..ramai puji umi pandai masak

-umi jenis lembut sikit hati..mudah nngis..biasanye umi ade masalah umi cite kat ayah

-umi ng ayah ni sewit taw..sllu mnje2 gak ler...igt lagi mse bufday umi..mse tu tido lam bilik umi..pastu malam tu terjage...nmpk cm lilin ..dlm hati "xde elektrik ke?"..rupe2nye kek.ayah nak wat suprise ke umi..malam tu umi ng ayah sembang2 sambil gelak2..cm date la pulak..hihi..ayah sayang kat umi..mase birthday umi ayah beli smsung S advance ke umi..umi xkan pernah tukar fon melainkan ayah bagi..umi mmg cmtu..bukan cm anak2 dye..sume nak nset baru.termasuk org yang tulis ni pon

-umi pon amik kejuruteraan mekanikal di UTM skudai..master di USM penang gak..mse umi pregnant 8 bulan naik feri nak g universiti..mase tu duk kedah agy..umi kene kejar dengan orang gile..bayangkan..melahirkan sorang budak ni la nih



-umi seorang yang tabah..trust me..kalau anda di tempat saya pun anda akan cakap cmtu..bagi aku..ummi adalah seorang malaikat yang benar2 baik..sayangggg umi!!!!!

adik lepas saya

NUR ANIS SYAKIRAH


Ni adik yang boleh dikatakan kawan sebantal..selalu gadoh ng dia..biase r tu..

sekarang dia fom 4 kat SESMA...

perghhh..dia ni xleh tension2 sgt..ade masalah..dia la beautiful nara dlm family lepas umi ase...kakak dia xcomey mane.. (mmg xcomey)

alhamdulillah PMR 8 A (xambil arab) skolah sains kan..

tapi subjek tambahan dia amik arab..

kalau akak xdpt amik medik adik..awak amik la neh..

kiki




ni Nur 'Aqilah Syafiqah

sekarang ni di fom 1 kat IMTIAZ KOSPINT..

dia mmg lebih dr org lain..biase la..ank no.3 mmg pelik..

mase dia kecik2..umi bgthu..org yang xde rambut mane tu dia pandai la sbb pikir bayk

dia pun tanye umi "umi anak ayah tu kepala botak..anak ayam tu pandai ke?"

soalan dia mmg kadang2 melampau..alhamdulillah sblm ye g KOSPINT duk kat MAK LAGAM..nampak perbezaan agama dan tak..

kat mak lagam bukan main nak bawak fon sbb senoir bg.. ceh..baru fom 1 nak bawak da :p.. kat kospint dia mula bagus da..balik umah sllu hafal quran..sejuk rumah ni..in shaa Allah..



Nur Afiqah Syafiyah

ni anak manje perempuan kesayangan ayah..

dulu sape2 usik dia trus ngadu ke ayah

MNJE sgt habaq hg!

skrg n dajah 5..dia comel :)

last  but not least..the lovely bubbly boo..



  
Muhammad Dzafri

-mase bersalin ke dia dulu umi 2 kali masuk hospital

mule2 dokter scan baby girl.tp lame2 dokter kate its a boy..

mmg mase tu ayah org pertama hepy sbb ade legasi llki cm dia..

umi nak dia jadi hafiz al quran dan belajar di Mekah au Madinah

doakan dia..amiin


mase tecik2 dulu..

setakat ini sahaja..thnks 4 reading..

assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Pak Ahmad menjadi posmen..
mencari surat habis digeledah..
kalau berani try r komen..
gerenti menyesal tak sudah2...

*kidding