zaman Jepun dulu

zaman Jepun dulu
abang2 dan akak2 ALUMNI 2009 (alumni paling ohhhsome)

zaman maju daa ~~

zaman maju daa ~~
doakan kami STRAIGHT A'S SPM 2013 .AMIIN..(lebih2 lagi tuannye ni la)

Followers

Sunday 26 April 2020

Amar Syazwan's Birthday


**before lebih lanjut aku melebarkan mengarut aku malam ni, tema gambar kau semua mono okay. Eh biarlah klasik.

So, assalamualaikum and selamat malam. 

Setelah aku buang semua post yang mengarut teruk zaman duhulu kala, i'm back for good untuk menulis di blog ni walaupun aku rasa nak tampar diri sendiri kenapa aku mengarut banyak sangat dulu. Dia ceni tau, kalau mengarut xde orang bace takpe, ni Tuan Fazrol baca hampir semua bende. Aku like boleh meninggal masa Tuan list satu satu ape aku tulis tu. (Buenohlah aque). Okay aku stop melalut. Gambar post semua pasal Amar ttbe aku mengarut kan?

First of all, 

Meet Amar Syazwan bin Rosman, lelaki yang first berjaya buat aku cerita kesemuanya pasal aku dan gossip pasal manusia like never ending and most importantly, dia like biasan aku tapi versi lelaki (tapi aku lagi hensem lah kalau aku lelaki, eh). 



First like kenal, mamat ni suka betul seh pegang kamera. Pantang pape dia suka betul angkat kamera or fon ambil gambar. Bila dah kenal, ohhh dia mmg photographer. I would say CDC is the first medium that I know every deatil about this man. Kan aku jenis suka 'irob orang. So, masa first aku kenal dia, dia like diam je tak ckp banyak sgt, NAK BUAT EYE CONTACT DENGAN MANUSIA PUN SUSAH. Suka main spek dia (tanda2 tak selesa nak komunikasi straight dgn perempuan yg dia tak kenal). Tapi dah lama2 buat kerja as group, he seems friendly yakmat and bertubi2 suka bagi idea (unlike Haziq banyak idea tapi rasa nak sepak sebab banyak tak logik dari logik). Thus, since dari dulu okay Amar aku kategorikan kau as Ambivert. Tapi extrovert dia akan jadi lebih kalau dgn org dia selesa. Like semua benda yg dia eksited, dia akan cerita dgn penuh penghayatan (kalau miang tu aku rasa nak hempuk jugak lah). But then biasanya ktrg selalu akan think alike, like support each other. Biasa ktrg kike menentang idea Aiman berjemaah. And bila Haziq bagi idea tak logik tu, kena lah dia maki dgn Amar. Sebaik drg member sekurangnya boleh lah sorang kawal antara satu sama lain.


Yaaaa, walaupun dia suka ambil gambar orang, dia tak suka sangat org amik gambar dia. Unless kita amik gambar dia tanpa dia tahu, dia eksited lah ade gambar dia dalam gambar kita ambik tu. Or else dia akan mntk tlg org amikan gambar dia. But then biasanya dia akn kecewa sbb org ambik selalu salah angle yg sepatutnya. Sesungguhnya aku lah antara manusia yang nub itu.



Dalam sispa dia dikenali sebagai penyelamat gadis-gadis sispa, who even bother utk tegur aurat sister, kalau yg tegur tu lelaki. But then, he's the one yg akan bgthu sis lain klau ade sister yg nampak or terdedah aurat. Kebanyakkan sisters sispa akan cari dia lah, masalah kereta mati, langgar, tayar pecah, laptop rosak, internet takleh detect, mintak amik gambar. And amazingly, dia susah nak kata tak. Unless dia penat sgt, dia tak dtg. Or biasa dia pm aku tny masalah sister tu setel belum, kalau tak dia nak tlg. So, bagus gak kau single Amar, boleh buat pahala banyak before ada someone, cer bayang kalau kau dah ade gf, mesti org like takkan opt untuk cari kau. Bagus kan single dulu masa degree ni? :p


Amar Syazwan dia macam nampak okay je ng kawad. Tapi sebenarnya dia tak suka kawad. Tapi APM bukan like nampak kawad banyak. Tapi on the other side, dia terer gila bab bab APM lain. Mostly, aku akan igt masa belajar jelah ahahahahhahahahahhahaha. Kalau gi duty, aku rasa dia lah YO paling tak memalukan sgt kot, sebab igt banyak kalau JL ajardari ktrg ahhahahah.




Di sini saya juga suka memberitahu hobi dia. Ye mengumpul crush. Dalam sispa je ada lebih dari satu. Tak masuk lagi Edu, HS tu. Tapi kumpul jelah, dia bukan playboy. Dia setia and baik sangat kekadang perempuan yang tidak menggunakan akal fikiran yg diberikan Allah tu mainkan perasaan dia. Like aku tak suka tengok dia give up dengan diri dia sebab org lain permainkan dia. Come on, he's too nice and why on earth ada manusia suka mainkan hati orang tanpa fikir perasaan org tu. Hey, rejection tu sakit, tapi bayangkan kena game and perempuan tu play-victim, that the worst. 


Indeed.


Masa time survival, time perempuan givap dgn hidup nak potong buluh, walaupun dia givap dengan pondok dia yg runtuh, dia ttp tlg ktrg. Dia and Ley yg lead masa nak buat meja tu like always lah kan. Masa kem asas tu, dia gak org pilih lead, sebab dia jenis outspoken pasal APM ni, sbb yg lain like blur, hahahahhahahahha termasuk aku. But then, he did well. Banyak gambar aku patut letak utk  throwback tp laptop semua kat uia. Hish. Btw masa kem asa tu first time aku team up dgn dia and dia lead as leader. Kenapa ek kau pilih aku team kau masa tu? Tah aku tak igt tapi macam ade sebab. 


Tapi, tanpa kau, aku tak rasa kita akan banyak gambar2 yang lawa2 and cantik2 and beribu2 untuk disimpan sebagai kenangan masa depan. Thank you for every single of your effort, and aku nak kau tahu, ktrg sentiasa cakap, 'sebaik lah kita ada Amar kan'. Indeed having you as one of our brothers make us feel more like bertuah.


But then having uguys as a whole make us complete, totally strangers at first, but we manage to strengthen the bond till the end of our commisoner. Thank you every single man in K1, Naqi (ni paling banyak berjasa sbb buat semua org kena PT beratus ratus), Immar (penolong naqi) ,Aiman (llki yang sentiasa positif which is aku suka gila kesabaran dia and act dia utk lyn semua org), Hazwan (he didn't even care at first like mcm dipaksa je, but then look at him now, our proud frontliner), Haziq (banyak gebang dia ni tapi selalu buat semua benda), Daus (ni moral utk k1), Mirull (ni sembang, air laut boleh kering, but then high expectation dri dia buat kita jadi better squad), Iwe (tak pernah kata tak kalau mintak tolong), Amir (sentiasa setel masalah kita dgn uia) and the whole complete set will be incomplete without one another. Thank you guys! Wallahi, only Allah can repay every single strength and effort that uguys ever made for us, sisters!


Thus, Amar, I hope nothing but the best for you, moga dipermudahkan apa yg kau inginkan, dapat jodoh yang baik2 as kau selalu baik dengan semua orang, and kalaulah crush yg skrg terbaik utk kau, moga Allah permudahkan, in shaa Allah Amiin! thank you for be a really good listener (although kita banyak gak gaduh walaupun ada gaduh tanpa sebab). Tapi aku rasa kalau aku hilang kau, aku boleh murung hidup, sebab hey you always be there for me. Eh kau kapel kejap dulu pun aku menangis teresak esak kat ogy sebab kau dah wasep dah aku. Tapi its okay aku nak kau end up hidup dgn perempuan yg baik mcm arwah mak kau, yg jaga and care every single thing pasal kau. In shaa Allah. So, chin up brother, jangan fikir lagi pasal future, kau ni jenis golongan pemikir, kan bagus kalau Husna banyak fikir gak. Haih dia tu pemalas betul.


And, aku bangga menjadi one of your close-est sisters. And u always got my back !

Thank you for this frienship and may it last longer than any friendship in this world. Amiin!




 Dan yang bebel ni jugak lah yang kau dgr cakap gak masa kau degil taknak makan ubat. Bila sakit tu rasa nak hempuk, degil kalah budak. And suggestion tu, ade aku tulis (request nak makan ape ke?
sigh). Geram je aku.

Aku cadang kita gi time Lela dengan Iwe kawin, hah terus trip kundasang. Tapi tunggu drg kawin smpt gi Amsterdam dulu kot hahahahahhahahaha.


Dan diakhiri dengan command kawad sleng Temerloh kau!

HAPPY BIRTHDAY AGAIN TO ONE OF MY FAVORITE PERSON! THANK YOU FOR EXISTING!

No comments:

Post a Comment

Pak Ahmad menjadi posmen..
mencari surat habis digeledah..
kalau berani try r komen..
gerenti menyesal tak sudah2...

*kidding