zaman Jepun dulu

zaman Jepun dulu
abang2 dan akak2 ALUMNI 2009 (alumni paling ohhhsome)

zaman maju daa ~~

zaman maju daa ~~
doakan kami STRAIGHT A'S SPM 2013 .AMIIN..(lebih2 lagi tuannye ni la)

Followers

Thursday, 29 December 2011

Takdir ALLAH Siapa yang tahu????






            Assalam...Korang dah tengok gambar kat atas nun???Hebat kan kuasa ALLAH...Kita hanya manusia biasa yang takkan tahu apa yg ALLAH takdirkan...Dalam satu malam je habis jalan2 kat pantai nim runtuh..Manusia wat lah benteng baribu2 pun berjuta2 pun bertrillion2 pun...Takkan dapat mengatasi kuasa ALLAH WA JALLA...Tapi betol la PREVENTION IS BETTER THAN CURE..faham...tapi kita pun kene faham jugak...Apa yang terjadi ni pun sbb kita..Tak kire la dari segi batin atau zahir....

            Yang zahir mungkin sikap kita tak jager alam ..Yang batin mungkin dosa2 kita..Allah nak tunjuk... mASE SYA AMEK NI GUNE nset sya ...hurm nset tu cter kemudian la...Tapi peringatan lebih penting..Rasulullah jugak ader berkata ''Sampaikanlah walaupun 1 ayat..''..Jadi Sya tak nak gune kan teknologi ni sia2...nanti kat Akhirat Allah akan tanya kita wat aDE Internet ni ade kebaikkan or keburukkan ..so ape kite nak pilih...

           Sya pun ade ingt Akhi Khaiyoe Naem pun ader kate:-


      Okeyh..so kita pun tahu kiamat skunk makin dekat...So..Tingkatkan amalan...Ingat kate2 ni jgn ikot sgt kate2 ni 1 Malaysia Rakyat Didahulukan..Pencapaian Diutamakan... Ikot  kate2 ni 1ISLAM..Pahala didahulukan..Ganjaran Akhirat diutamakan...oKeyh????Tu je la kowt..heheh...ape2 pun...Jgn lupe setiap dose...bebanyak la taubat...salam sayang...


p/s:gmbr tu blakang umah sya jep...skit agy taw nak kne..Allah jage lagi=)
           

3 comments:

  1. yg buruk sesungguh nya semua dr kita..
    apa yg berlaku ade hikmah nyer...
    slm perkenalan..

    ReplyDelete
  2. natural disaster, huhu. mungkin ada hikmahnya.

    ReplyDelete
  3. tup...sume Allah tentukan..thanks 4 comments

    ReplyDelete

Pak Ahmad menjadi posmen..
mencari surat habis digeledah..
kalau berani try r komen..
gerenti menyesal tak sudah2...

*kidding