zaman Jepun dulu

zaman Jepun dulu
abang2 dan akak2 ALUMNI 2009 (alumni paling ohhhsome)

zaman maju daa ~~

zaman maju daa ~~
doakan kami STRAIGHT A'S SPM 2013 .AMIIN..(lebih2 lagi tuannye ni la)

Followers

Friday 20 January 2012

NaMe HaKu dALam pApERrRr??

HOHO...assalam...sebenarnya name ni dah kuar 2 ari yang lepas..tapi disebabkan peranagai yang malas ni..sya malas lg nak tulis kat blog ni...gambar tu agak bluurr..pandai2 la korang cari name korang..heheheh,...

anyway..sume anak2 GANU dapat masuk paper yang straiht A's je...yang lain tu bukan ade rezeki la tu..tak pe...SPM korang cube lak ea...Tq la Mat Said(walaupun ak orang PAS)...ceewwaahh..politik di blog..Najib bace ni sah2 aku kene hemmppookk kepala kat dinding tu...Budak bawah umur 18 kan!!!

Sya baru2 je cari maklumat skul yang sya dapat offer tu..korang tahu kan??? SBPI TEMERLOH...sya dapat aliran sains tulen(agama)..to be a doctor right???ahakksss...

korang nak tahu maklumat dye???nah sya bagi...DDEEEBBBOOKKK:-



Lencana SBPIT



Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Temerloh adalah sekolah berasrama penuh integrasi yang diasaskan pada 1 Januari 2002. Sekolah ini dibuka dan diuruskan pentadbirannya buat kali pertama oleh En. Abdul Razak bin Alias. Pada mulanya, sekolah ini dikenali dengan nama Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Temerloh. Kemudian, dinaik taraf kepada Sekolah Menengah Agama Persekutuan Temerloh.
Pada 1 Jun 2002, sekolah ini kemudiannya dinaik taraf kepada Sekolah Berasrama Penuh Integrasi oleh Sektor SBP Kementerian Pelajaran Malaysia.
Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Temerloh


Sejarah Sekolah






SBPI Temerloh
Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Temerloh atau dahulunya dikenali sebagai Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Temerloh mula dibuka pada 1 Januari 2002. Pada awalnya,sekolah ni telah menumpang di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Tualang,Temerloh sementara menunggu kompleks yang sebenar di Kerdau,Temerloh siap. Kompleks tersebut berkeluasan 32 ekar. Guru-guru yang bertanggungjawab mentadbir dan mengurus sekolah semasa memulakan sesi persekolahan 2002 adalah Abdul                  
Razak bin Alias (menjalankan tugas pengetua sehingga 15 Mac 2002), Abdul Khalid bin Daud, Zakaria bin Khalid, Zaripin bin Ismail, Abdul Rafar bin Yahya, Ruzawati binti Ramly, Zaitun binti Hamzah, Norashidah binti Che Hassan, Norhayati binti Zakaria dan Norehan binti Hassan.
Kumpulan pertama pelajar ialah seramai 106 orang dengan 50 orang pelajar lelaki dan 56 orang pelajar perempuan.Kesemua pelajar tersebut dibahagikan kepada 3 buah kelas dan pada 16 Mac 2002, Puan Hajah Afiah binti Abd Razak telah menjadi pengetua pertama sekolah ini. Pada 4 Jun 2002, 12 orang guru, 4 orang staf sokongan dan 93 orang pelajar sekolah ini telah berpindah ke kompleks sebenar sekolah di Kerdau. Pengambilan kedua pelajar melibatkan 65 orang pelajar. Pada 1 Jun 2002, Sekolah Menengah Kebangsaan Temerloh telah diambil alih oleh Sektor Sekolah Berasrama Penuh, Kementerian Pelajaran Malaysia. Seiring dengan itu, bilangan pelajar tingkatan satu telah bertambah kepada 153 orang dengan 75 lelaki dan 78 perempuan.Jumlah kelas telah bertambah kepada 5 kelas iaitu 1 Al-Bukhari, 1 Al-Muslim, 1 At-Tirmizi, 1 An-Nasai dan 1 Ibnu-Majah. Jumlah guru juga telah bertambah kepada 14 orang. Sehingga Oktober 2011, bilangan pelajar adalah seramai 529 orang pelajar.
Terkini, nama-nama kelas bagi Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Temerloh telah diubah kepada Smart, Brilliant, Perfect, Intelligent danThinker, dan sekaligus membentuk singkatan nama sekolahnya iaitu SBPIT.




Pada 30 April 2011, satu mesyuarat rasmi telah diadakan di SBPI Temerloh untuk membentuk Alumni rasmi SBPI Temerloh dengan gelaran AITEM (Alumni SBP Integrasi Temerloh). Pada 18 Oktober 2011, persatuan alumni ini telah diluluskan penubuhannya oleh Pendaftar Pertubuhan Malaysia dengan nama rasmi Persatuan Alumni Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Temerloh (AITEM).
Sekolah ini juga telah dianugerahkan Sekolah Kluster Kecemerlangan pada tahun 2011.






Ahaakkss..dah bacer kan...Teacher Zalina ni pon skul kluster taw!!!heheh...ape2 pn SMAASZA tetap di hartiey...
<3 u!!!!


Tu je sya nak kongsi..sekadar renungan petang yang berkat nieyh..kk..nak beli buku lak,,,jum...wasalam..!!!


3 comments:

  1. Arghh ! mana nama akuuu.. ????

    ReplyDelete
  2. hohoho....nme sye bwh awk...hahax....tq mak....
    ^_^

    ReplyDelete
  3. yela anak ucuk...kawan mizah chubby..name u kat muke surat sebelum sy la...

    ReplyDelete

Pak Ahmad menjadi posmen..
mencari surat habis digeledah..
kalau berani try r komen..
gerenti menyesal tak sudah2...

*kidding