zaman Jepun dulu

zaman Jepun dulu
abang2 dan akak2 ALUMNI 2009 (alumni paling ohhhsome)

zaman maju daa ~~

zaman maju daa ~~
doakan kami STRAIGHT A'S SPM 2013 .AMIIN..(lebih2 lagi tuannye ni la)

Followers

Saturday, 11 February 2012

AnyBody Home???

With The name Of Allah The Most Compasinate and The Most Merciful..Hehe..(sya tak taw bende kan..gelak awal2..lu ucuk ad tu mesty dia kate sya sakit..kan ucuk???)…heheh..bia la as long as sya on cloud nine korang patut bersyukur taw…lu sya tension or seedy…sian ucuk sya tu…sume ye je yang kene..sian…sungguh kadang2 sya mikir pebende yang sya hadapi ye je yng kene..cian nguh..takpe..iyela teman sejati…kan ucukk???heheh..sayyang ucuk nieyh…

Hurm tajuk yang sya akan tulis ni pun ucuk la yang beria2 ngt nak tgk umah sewa yg kat Tanjung Malim ni…Sya dah kater dah kat ucuk..Umah sya ni Udoss je…Kecik pulak tu…Hurm…Bismillah..Umah sya ni yang disewa ni(sewa je taw..tak de duit nak beli umah..uhukkk..cadang nak beli umah teres tiga tingkat kat depan UPSI tuh)..Umi n ayah sdg bermusyawah la mase ni..Tapi biler keputusan tu takkan taw lagi la bila..Tapi just wait n see je la… Umah sya tu cm atas bukit la sbb lu nak naik tu ssh sikit..lu turun naik basikal kan..senang jep..heheh..dekat ng Bengkel Latihan UPSI..Tapi UPSI blh dkatakn jauh jgak la..bngkel je dekat ng sya..UPSI AJOH GAKK..DALAM 500 OR 700 METER GTULA….
ni la jalan cam turun bukit kan....
Name umah yang sya duduk nieyh..Nak alamat???nah amek ni…antar2 la surat..alamat dah ad jgn wat pekasam lak..taw??? lu laki jgn DARE(bukan dare ape ye..dare..inglish taw…berani…so jgn BERANI) la antar surat..lu ayah sya taw ad laki anatr surat alamatnya jadi Allahyarhamah la sya ni…Ayah tegas taw!!takuttt sya…pye la brani nak jadi menantu ye ekg ek????sape brani angkat kaki…try r…huhu..Tapi selepas SPM la…heheh(acececeh..bajet kawin pas SPM…kan ucuk?).. sya ni cakap banyak kan???tak bagi2 pon alamat lagi…ni hah… No8..L0t 6588..Jalan Bernam Utama..Taman Bernam Baru 35900 Tanjung Malin(eyh..malin ni pencuri)..Malim lew..Perak DARUL Ridzuan…okeyh???da dapat kan???yeeeppppeeyyy…hehehe..lompat la…dapat address dah…           K…misya..Juz watch out yur mouth…okeyh…seyes22..


Okey..ni sya nak tunjuk rumah sya..jgn terrrkezzuutt..umah sewa sya ni buruk je,,,tapi isi dalam umah cantik..tapi sya tak nak bg tgk..nnti ad org jelez lak…ahakkss…gurau jela..uduh je..tu malas bg tgok=)…okeyh…ni umah depan sya….

ni la umah usang tuh
Ni tadika adeq bongsu sya..mahal glew yuran dye …same ng nak daftar masuk SMAASZA tw..kan Dzafri??Pendaftaran RM 400…Tu baru daftar…Yuran bulan-bulan RM 200…mak oiii…bulan 1 dulu dah RM 600 dah yang umi wa Ayah sya kene labor untuk adeq BONGSU nieyh…lu SMAASZA Tu…mesty yuran makan asrama dah beres..Kan teacher…
tadika dzafri..sori gambar terbalik..tak leh baiki..se ag malas gop..sebb tak leh nak rotate..heheh
Ni jiran2….Drg sume Elit2 blake..sya je dhoif…Tepi umah sya..Kosong..Tepi alik kiri ade…Family ye…Mak Pensyarah..anak cikgu..Husband ye sya tak pasti la keje ape..heheh..baru duduk cni kan..tapi ummi sya dah expert..Awal2 lagi dah soal selidik drg..heheh..Ummi mmg terlajak MESRA AlAM..SYA JE Lain sket..(skeet je..kan anak2 mak??rindu korng..hudhud pon!!!!)
umah kosong tuh





Hah..Ni surau ..betol2 bertentangan ngn umah sya…Tapi nak pegi tu kene halangi dulu pendakian untuk turun je surau tu..Alhamdulillah..semenjak umah depan surau tu…wajibun alaina n sume kerabat family tak kire tua n mude…ayah..umi..sya(16 thn)..anis(14 thn)..qilah(11 thn)..fiqah(8 thn)..dzafri(6 thn)..sumer turun padang utk rebut pahala ke rumah Allah tu…heheh..’’alang2 seluk pekasam bia sampai ke pangkal lengan..tapi jgn bg kene baju,,,busuk yang teramat..gune Downy pond ah cukup..aceceh..promotion lak…heheh’’…Tiap2 hari sya  wajib  berjemaah di surau..Tapi yang tak pernah tnggal lagi..ad la miss 1 or 2 tapi plg byk la sya g solat Subuh..sbb sya ad dgr Pemimpin Israel(bile dye nampak perempuan di Palestin dia akan rogol..lepas tub g kat tentera2 dye rogol sampai puan tu mati..Kjam sagt..mmg LAKNATULLAH) ad kate ‘’Aku takkan takut ng org Islam selagiaku tak Nampak mereka solat subuh..Seperti mana mereka solat Jumaat’’..Tercabar tak kita rase???Fikir2 kanlah..Untuk peringatan je..Sya angap tu 1 cabaran untuk sya lebih lg solat Subuh di sueau..amacam budak2 SMAASZA???jom kite same2 la angkat takbir saf 1 bile solat subuh tu ye..jgn bgn lewat..myg pon subuh gajah!!!! Surau sya ni aktif….Ad sokmo usrah…bukn kat skul je kan sya kene tuntut ilmu..kat cni pon wajib jugak…tiap2 jumaat pagi ad bacaan as sajdah..mcm bese r…tapi bezzz taw…Pukul 9 pagi ad taddarus,,bezz…bile sabtu ahad ad ustaz or ustazah bg tazkirah..heheh…TERBBAEEKKK!!!!


tiap2 pagi jalan ni la sya kene turun nak g surau...penah taw sya nak tergolek..tapi untuk g ugak surau...kee halangi jugak la



Tepi surau ad gelanggang takraw…gelanggang bad…warung.. playground.. jogging track.. alat senaman n macam2 bnde la..korang tengok la..malas nak citer…



Sya tak taw nak citer ape..abis idea dah..heheh..lu ad ape2 korang nak taw ag komen la…api sya sedih la…kat sini byk ag GEREJA dari MASJID…mmg la tak dapat dinafikan PERAK NI negeri org cina…blh dikatan 70% cina..20% melayu..10% india…sedihh tgk org islam solat terhimpit2 bila solat Jumaat..Ad ura2 yg DAP nak amik alih jd MB Perak..tapi mujur undang2 yang tlh ditetapkan mgatakan MB haruslah orang Melayu…hurm..tapi sya tetap risau..undang2 tu boleh pinda kan…lambat laun org cina akan kuasai jugak..so same2 la MELAYU BANGKIT!!!!!Tu je sya mampu nak kater…maaf lu ad tersalah kate..n gambar tu bukan sya tak nak alih bagi betol tapi tak leh nak rotate...so sori...wallahuaklam..

2 comments:

Pak Ahmad menjadi posmen..
mencari surat habis digeledah..
kalau berani try r komen..
gerenti menyesal tak sudah2...

*kidding